بهار
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 5
دیروز : 8
افراد آنلاین : 1
همه : 1370

نابراين فصل بهار ، فصل نو شدن است و نوروز نيز ، حكايت نو شدن و نو خاستن است و مجالي براي بيدار شدن و كسب معرفت، چنانكه رسول گرامي اسلام فرموده است :
" آن كس كه با تغيير و تحول دنيا از وضعي به وضع ديگر ، آگاه نشود ( از خواب بيدار نشود ) ، از غافل ترين مردم است . "
نوروز خواهشي براي تغيير و سبز شدن است . از همين رو ، هنگام تحويل سال ، دست به دعا بر مي داريم و از خداوند مي خواهيم كه عالي ترين شكل تحول را در ما ايجاد كند . حتي اگر وضعيت نيكويي داشته باشيم ، نيكوتر از آن را طلب مي كنيم : " يا مقلب القلوب والابصار ، يا مدبرالليل والنهار ، يا محول الحول والاحول ، حوّل حالنا الي احسن الحال "
" اي دگرگون كننده قلبها و ديده ها ، اي تدبير كننده شب و روز ، اي متحول كننده حال و احوال ، حال ما را به بهترين حالت دگرگون ساز . »
بهار درس خداشناسي و معاد و تكامل است . قرآن كريم ، فصل سبز بهار را ، نمودي روشن از زندگي دوباره در روز واپسين معرفي مي كند . در سوره فاطر آيه 9 مي خوانيم : « خداوند كسي است كه بادها را فرستاد تا ابرهايي را به حركت درآورند . سپس ما اين ابرها را به سوي زمين مرده اي رانديم و به وسيله آن ، زمين را پس از مردنش زنده مي كنيم . رستاخيز نيز همين گونه است . »
علامه طباطبايي ، مفسر بزرگ قرآن مي نويسد : " خداوند بعثت در روز قيامت و زنده شدن مردگان را ، به احياي زمين تشبيه كرده است تا بفهماند همانگونه كه زمين ، هر سال يك دوره زندگي را شروع مي كند و در آخر دوباره مي ميرد ، انسانها هم همين گونه اند . وقتي دوران زندگي شان در زمين بسر رسيد ، دوباره در روز رستاخيز ، پس از آنكه زنده شدند ، روي زمين پخش مي شوند . " از همين رو ، سفارش شده است كه با ديدن بهار ، معاد و رستاخيز را به ياد آوريد .

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۵:۱۳:۴۴ ] [ بهار ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب