بهار
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 9
دیروز : 9
افراد آنلاین : 1
همه : 1542

در واقع ، جشن نوروز در ابتداي فصل بهار ، يكي از برجسته ترين وجوه زندگي بشري را مورد تاكيد قرار مي دهد و آن نو شدن ، صفاي جسم و جان و تكاپو و حركت است . لذا در نوروز بايد به حقيقت معنوي و كمال انسان توجه كرد . نوروز با همراهي بهار ، حيات تازه اي را نويد مي دهد و لزوم تحول و جنبش را به انسان نهيب مي زند . اين تحول از طريق تلاش ، كوشش و معنويت حاصل مي شود .
به بيان ديگر ، نوروز از آن رو مورد توجه قرار دارد كه در آغاز فصل بهار رخ مي دهد ، فصل تحول و دگرگوني هرچند تحول در طبيعت امري اجباري است ، اما ما با تعمق در ماهيت اين تحول، مي توانيم همراه با نو شدن طبيعت، دگرگوني حقيقي را در خود ايجاد كنيم . بايد قلب خود را به شكوفه هاي ايمان ، محبت و انسانيت بياراييم و با احسان و كمك به ديگران ، عطر خوش نوعدوستي را بيافشانيم . نوميدي و سستي را از روح و جان خود بزدائيم و با روحيه اي پر از نشاط ، زندگي تازه اي را آغاز كنيم . در اين رابطه ، آيت ا... خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي مي فرمايد :
« بايد توجه داشته باشيم كه خداوند دگرگوني هر پديده اي در عالم را ، به دست انسان قرار داده و همه تحول ها با اراده انسان انجام مي شود . انسان اگر بخواهد در وضعيت جامعه ، كشور و زندگي خود ، تحول ايجاد كند ، بايد اين تحول را از خود آغاز كند . تحول اخلاقي ، تحول دروني ، رفتن به سوي صفا و انسانيت ، عبوديت پروردگار و تسليم در مقابل اراده آفريننده هستي ، كه اين تحول ، سعادت انسانها را تضمين مي كند . »

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۵:۱۰:۵۱ ] [ بهار ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب